hjärter dam vänder blad för en ny eskapad, hon har börjat på en ny roman

Idag gick jag ett tag utan jacka och insåg att våren nog faktiskt är påväg nu. Jag cyklar ner för dödens backe efter jobbet och en halvtimme senare kramas vi i hallen. Jag älskar när han kommer hem från sitt jobb. Och sen undrar han hur jag mår, hur min dag varit och berättar om sin egen dag. Det är ett intresse som ingen haft för mig nånsin förut. Jag vet inte ens om en enda människa någonsin sagt "hur mår du". Det är så mycket omvägar i allas ord, jag älskar hans raka.
Vi ska äta våfflor idag. Och imorn ska det bli vår på riktigt. Det står så i tidningen och jag älskar att få påbörja en årstid till med honom. Jag har blivit världens klyschigaste människa. Men ibland är det så mycket känslor att jag inte vet bättre.
färglös som en tår
blir jag utan dina andetag
aa-ah.

Kommentarer

lämna ett avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0